Rosina s Formánkom potvrdili pozíciu lídrov
Hneď v sobotu ráno Štefan Rosina a Bronislav Formánek ovládli kvalifikáciu a potvrdili pozície favoritov víkendu. Počas dvojhodinovej pauzy medzi kvalifikáciou a pretekmi však prišlo prekvapivé rozhodnutie riaditeľstva pretekov, ktoré zvýhodnilo konkurenčné značky Maserati a KTM znížením BoP o tridsať kilogramov.
Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
„Je to vec, ktorá nás veľmi prekvapila. Takto krátko pred pretekmi to nie je štandardné a z nášho pohľadu to nie je ani fér,“ komentuje neobvyklé rozhodnutie vedenia pretekov šéf tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, Jiří Mičánek.
Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Aj napriek dodatočnému znevýhodneniu si napokon Rosina s Formánkom doviezli z prvých pretekov prvé miesto v triede Pro-AM a do posledných metrov so súperom na Maserati MC20 bojovali o absolútne prvenstvo. Nevýhoda sa prejavila už na prvom stinte, ktorý jazdil Formánek. V druhom stinte potom Rosina predviedol skvelý výkon, ktorým potvrdil pozíciu najrýchlejšieho pilota v štartovom poli a zmazal celú stratu. V cieli zaostal za víťazom len o sedem desatín sekundy.
Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
Slovenský pretekár štartoval do druhých pretekov z pole position a postupne navyšoval svoj náskok. Svojmu tímovému kolegovi odovzdával prvú pozíciu. Broněk Formánek statočne držal absolútne vedenie v pretekoch, no rozhodujúci moment nastal dve kolá pred koncom, keď Formánek dobehol vozidlo o kolo späť. To ho spomalilo. Tento okamih využil súper, ktorý jazdil tesne za ním a pripravil slovensko-českú posádku o prvé miesto.
Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
„S výkonom nášho tímu a Broňka som spokojný. Rozhodne však nie som spokojný s politikou BoP. Ak to bude takto pokračovať, budeme zvažovať ďalšiu účasť v šampionáte,“ povedal rezolútne najúspešnejší slovenský okruhový pretekár Štofi Rosina, ktorý je spolu s Formánkom úradujúcim európskym šampiónom série Lamborghini Super Trofeo Europe, čo potvrdil aj v Zandvoorte, keď zajazdil najrýchlejšie kolo pretekov.
Foto: Mičánek Motorsport powered by Buggyra
To, že posádka jazdiaca na Lamborghini Huravan Super Trofeo Evo GT2 nezopakovala víťazný dabl z Francúzska, však má aj svoju výhodu. V nasledujúcich pretekoch, ktoré sa jazdia posledný júnový víkend v belgickom Spa-Francorchamps, nebude mať posádka tímu Mičánek Motorsport powered by Buggyra dlhší povinný pitstop, ktorým je penalizovaný víťaz predošlého víkendu.
Ľuboš Kašický